Over de Stichting

Stichting Ondersteuning Christenen Burkina Faso is in 2005 opgericht door Gert en Anja de Groot uit Meppel.
Het doel van de Stichting is: het ondersteunen in Burkina Faso van projecten voor onderwijs en geloofsontwikkeling.
De activiteiten van de stichting bestaan uit geldwervingsacties voor de bouw van kerken en scholen, in het bijzonder school Nephtali in het dorp Boussé.

Wij werken  vanuit onze Christelijke levensovertuiging. Onze contacten in Burkina Faso lopen via pastor Joseph Savadogo. De door ons gesteunde school in Boussé is toegankelijk voor kinderen van alle religies.

Uw gift aan Stichting Ondersteuning Christenen Burkina Faso wordt rechtstreeks overgemaakt naar Burkina Faso en komt 100% ten goede aan het project.

De stichting is door de belastingdienst erkend als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling).

Uw gift is daardoor aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.